tisdag 2 oktober 2007

Soft dag

Idag har jag bara myst. For ut till Birsta, motsvarigheten till alla sthlmstöntars Heroncity. Strosade runt och vips kom det två tanter fram:

Tanten: -Det är ju du!

Jag: -Varje dag.

Tanten: -Du har ju spelat på min systers 50-årskalas!!!! Med din tvillingsyster.

Jag: -Ja, jag är ju sångerska och.. VA? Tvillingsyrra? Jenny? HAHAHAHAHAHA!!!!

Tanten: -Nähä....

Jag : -Ursäkta, men det var så gulligt sagt, vi är inte systrar, däremot så bor vi nästan tillsammans och har en gemensam pojkvän och säger och tänker samma saker, drömmer samma drömmar... och... eh... *tänker bortbyting, Åsa eller Carola, kanske tanten talar sanning*

Tanten: -Ja det var i Nordingrå i sommras. Ni såg då likadana ut. Fast en var svarthårig. Men kläderna var lika, och bytte den ena så gjorde den andra det också.

Jag: -Men det är ju scenkläder. Det är bäst om vi har samma. Eller lika i alla fall.

Fick mig att undra hela dagen. Så om jag och Jenny är systrar så.. USCH, och sen kanske UUsCCHHHH, och tänk på att vi UUSCH!

Nä Jenny, jag älskar dig, men enligt min svenska uppfostran och sveriges lagstiftning så är det bäst om vi inte är släkt. Helst.

Nu har jag suttit hos TIGERS grafiska formgivare Nisse och gjort reklamblad som ska delas ut på Dragons basketmatch på fredag. Sen ska jag och Jenny på födelsedagskalas hos TIGERS barnflicka Kicki. Undra var Tess ska vara då? Mannen ska ju också ut... Äh, jag poppar lite popcorn och slår igån en DVD med Barbapappa.. Ha ha.

3 kommentarer:

Jenny. sa...

HA HA HAAA!!!

Tinzu sa...

iiiihahaha!

Jenny. sa...

Uppenbarligen har inte du varit på Heron på ett jävla tag.