torsdag 30 augusti 2007

Pappan..

Min pappa. Han som sa att var flint bara för att han en gång blev så rädd så han tappade ner allt hår på huvudet för att sedan få ett orakbart, svart, stort helskägg. Och vi trodde honom.

Min pappa har så många historier att jag måste börja med en åt gången:

Pappa, som stammar rätt mycket har gjort ett hyss. När han väl säger nåt lär det vara viktigt. Han ställer sig i trädgården och skriker:

-SIV! KOM UT! DU MÅSTE SKYNDA DIG!!!

Siv: -Men herregud, jag kommer!
*springer nedför trappen och hoppar i tofflorna som alltid står startklara på bron för att sedan..*

BLAM!!!!

Pappa har spikat fast Sivs tofflor på bron och hon föll handlöst ut på stenplattorna.

Siv: -BENGT!

Pappa: -Ja, ja.. Jag vet. Garaget...

Varje gång pappa gör nåt dumt får han gå till snickeboa.. eller jag menar garaget.

3 kommentarer:

Stifflert sa...

Ha ha ha!! Jag visste det. Du är en stjärna även i blogghimlen!!

Anna Tiger sa...

Hihihihi :) Det bästa är ju att det där är sant!

Carola sa...

Garaget är lindrigt !!!!!