tisdag 22 januari 2008

Bajs

Jo, vi hämtade Tess på dagis och tänkte att vi skulle gå hem direkt.
Vi struntade i skötväskan. Hon somnade i vagnen och vi gick på stan en sväng och gick direkt till bilen för att hämta Alva på Alnö. På väg hem stannade vi i Birsta för att köpa en resegarderob och tänkte passa på att äta lite också.
När vi lyfter Tess ur bilbarnstolen slår en inte så underbar doft emot mig.
Bajs.
Ja ja. Vi går in och byter.
Ingen skötväska?
Vi köper blöjor och våtservetter på ÖB.
Hade de inte blöjor?
Nähä...
Låna av en okänd snäll tjej med barnvagn.
Drar av overallen och, oj då... Bajs genom tre lager kläder.
-Här har du en femhunka, köp nåt.
Mannen springer iväg. HUR kan man bajsa från nacken till mockasinerna? Som tur är har det bara hänt en gång. Många av mina vänninor går inte en meter utan tre ombyten i väskan. Har turen att min bäbis vägrar äta banan utan skal, tittar konstigt på mig om hon får en tallrik framför sig utan sked, och ser helt förnärmad ut om jag inte byter kläder om hon tappat typ en smula i knät.
Bra Skitunge.

1 kommentar:

Carola sa...

Hahahaha...shit happens...uttrycket har adrig passat bättre!;D