onsdag 9 januari 2008

Nyår

Finn fem fel: Utomhus, glad, kallt, täckbyxor, osminkad. MEN DET ÄR SANT! Detta är inget montage, vi har varit på en utomordentlig resa till fjälls med Tiger. WOHO!!!!
Här firade vi nyår!!!! Och jobbade. Och bubblade, mm....

Detta ekipage färdades vi med. Snowboard, ljudanläggning, Tess, cider...


Svårt att tro, men det var en familjesemester.....



Tigrar ska vädras utomhus minst en gång per år. Från v Björn Chefstigern Jennö.




Jenny Stenmark axlade rollen som alpinstjärna. Man ska alltid starta med en Lomomba (mintu och varmchoklad) Hon ringde mig med panik i rösten efter att jag skickat en packlista.
Jennö:- Vadå "vinterskor"? Stod just och funderade på vilken högklackad sandal som är varmast....
Anna:- Jag packar skor åt dig.....
Jennö:- Och sen det HÄR; täckdress... Har vi träffat varandra eller?????
Anna:- Jag packar min gamla....
Jennö:- ....mössa, vantar, *läser innantill*, mummel, JAAAAA! Bikini! Nu börjar det likna något!
Anna:- Jag packar alltså mössa och vantar....
Nä, Jennö överaskade mig med att vara värsta friskis och svettis i backen hela dagen, eller halva i alla fall. Sen drog Lomomban in över fjället, och då tappar men lätt koncentrationen.
Afterskin med Togga var skitbra. Tess hade lurar med så hon stod på bordet och rockade. Roligt när de nyss har lärt sig gå men kan vissa korreografier helt utantill. Och hårdrockstecken.
Gladast var Tess när hon åkte pulka.