söndag 18 november 2007

Av alla ställen..

...så är det i Delsbo det händer. Tro det eller ej, men det är där;
-man står på stolarna och skriker med i Abba-medleyt innan förrätten är serverad
-man fyller sjuttio och har med sig alla polarna och är klappkanon och ramlar rätt in i baslådan
-man har en 7-årig kille som kan alla gamla schlagers och tar micken och regerar
-man alltid överträffar sig själv med vackrast dukning(heja bästa personalen)
-man har 8 pers på scenen och dansar hitt-på-line-dance när varmrätten serveras
-man får vacker drink med pyro-effekter om man råkar fylla år eller gå i pension
-alla är skogstokiga som hungriga hyenor så man måste stå och rädda sig själv mitt på bordet för att inte bli ned-dragen, tappa micken åt förfriskade folk, och tappa kjolen lite bara
-man hittar Lena Svan!!!!! Hej hej tack för att du kom!
-hinner få alla på dansgolvet, få all att vilja dansa solo, bära cowboyhatt, dansa med stativ, falla från ett bord, tappa fem tallrikar, mm mm mm... ...innan 22.00!

VA?

Hur som helst så är det en och en halv vecka till vi ska dit igen. Hoppas att jag hinner hämta mig.

Anekdot från logen, två månader sedan.
Anna: -Alltså kolla här. *pekar mot sitt ögonbryn* Det är ivägen för min ögonskugga!
Jenny: -Ja, ha ha, tänk om man skulle raka bort dom helt och måla på nya. Vilket vansinne, det kan ju inte göra..

Igår.
Anna: -Nä nu får det jävlar vara nog. Var är den där satans saxen. *klippa klippa* Så där. Nu har man ju ända upp till hårfästet på sig för att få till ögonskuggan....

Hur fort kan man tappa alla perspektiv? Ifjol skämtade vi alltid om att man i princip hade ögonskuggan ända till hårfästet. Igår efter giget så fick jag på fullaste allvar ha sminkborttagningsmedel i håret på tinningarna för att bli ren. Hittade en kjol också, den tyckte jag var alldeles för nära det berömda håret (som saknas på mig) men nu har vi nyss klippt av den och fållat med pressband för att det inte ska räcka till knäna.

Och håret!!!!!!!!! Igår slog vi alla rekord! Utan att ljuga så var jag 1.87m med hår igår. Utan klackar... (är egentligen 1.70)

Nå väl. Idag har jag varit på IKEA, och ska mysa i soffan snart.
Längtar till vi ska repa med bandet, men ska först se fram emot att åka till Åre med Lill-Tigern och barnflickan Kicki och ha möte.

Inga kommentarer: