måndag 5 november 2007

Fixa och feja

Tjoho! Tess har fått dagisplats på dagiset vi valde först. Skönt då vet man det. Bra att veta att ens ett-åring inte behöver sitta själv hemma hela veckorna när både mamma och pappa jobbar.

Har nyss suttit och letat febrilt efter en ljudfirma i närheten av Skellefteå. Fyra av mina kontakter var uppbokade 1 dec. Jag tycker att det är bra att det finns så många religioner i Sverige. För tänk om ALLA skulle fira jul, då skulle inte showerna och ljudfirmorna räcka till alla julfester. *reflekterar*

Vi var och spelade på ett indiskt partaj för ett tag sen. Mera sånt, temafester är så roligt. ÅHH! Maskerad för sjutton gubbar! GUD vad roligt... Måsta vara ledig lite mer.

I morgon ska vi ta mellan-tigern till tandläkaren, hon ska nog få tandställning. Fick man det vid 8-årsåldern när vi var barn? Har för mig att det bara var de coola tjejerna i 7:an som hade det.
Var på föräldramöte på hennes skola och då sa lärarna att de hade en sådan bra idé om hur man skulle få det tyst i klassen; muta med glass.

VA?

OK. "Så om jag sitter en lektion utan att var störande så får jag glass?" undrade barnet." Ja, men då måste ju alla andra också vara tysta och den och den kan ju inte det för han kan inte sitta still. Han får ju till och med mediciner för det.... Stackars han som kommer att förstöra för resten av klassen.."

Ja men vad fan. Ungarna ska väl kunna hålla igen käften, eller är det någon ny modell av barn som produceras nu mot för när jag var barn? Och våran tjej får inte ens äta glass och godis, så vad får hon? Och om lärarna inte fattar att barnen kommer att vända detta mutningsförsök till ett hot "om-vi-inte-får-glass-så-pratar-vi-oavbrutet" så är de ju IDIOTER!!

"Farmor" Anna: Jag minns när jag var barn. Då jävlar var det respekt minsann. Gud nåde den som pratade eller på något annat sätt störde i klassrummet. Man bad om lov för att få gå på toa, och innan varje lektion stod vi alla tysta på ett led i korridoren. Varje dag kollade fröken i bänkarna för att kolla att det var jävlart ordning och reda annars fick man en lapp hem om att man inte skött sig. Detta var mellan 87 och 93. Låg- och mellanstadiet alltså. Nu är det andra bullar.

Dessutom var det en kille i klassen som hade gjort läxan med en klasskamrat. Han såg att den andra killen hade fullt med guldstjärnor i hans mattebok. *blädder blädder leta leta*
Ingen stjärna...
-Man får inte klistra saker i böckerna har ju fröken sagt.
-Men det är ju hon som satt dit dem..
-Varför då?
-Hon sa att jag var en duktig pojke.
-.........*snörvel*
-Du kan få en av mig om du inte fått någon av fröken.
-*snyft snörvel* Det är inte samma sak!!! HON ska ju sätta dit den. Om hon tycker att jag har förtjänat den.. Vad dålig jag måste vara. Inte en endaste stjärna, i nån bok...

Fröknarnas svar på varför det är så olika belöning mellan barnen och att vissa barn inte ens visste att man kunde få guldstjärnor var:
-Ja... *tittar på kollegorna* tråkigt, men vi ska kanske tänka mer.....

JA GÖR DET!!! TÄNK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu har minsann jag hittat hit oxå, så nu kommer jag hålla kolla på er! :)
var har lilla tigern fått dagisplats nånstans? nyfiken såklart eftersom man "är i branschen"... ;) haha...

Jenny. sa...

Ja, det där är verkligen helt sjukt. Ge deras jobb till mig i stället som faktiskt kan sköta det.

Anna Tiger sa...

Hon ska vara på Solgläntan vid idrottsparken. Såg att personalen hade gått på en massa genus-föreläsningar och tänkte att det vore centralt och bra också.
Kul att se dig här. Kram