måndag 10 september 2007

Dålig mamma...

I natt vaknade jag av att lill-tigern låg och gnydde. Jag famlade efter tutten och stoppade inden i munnen på henne utan att titta. Sen gnydde hon igen. Jag muttrade nåt om att behålla tuttjäveln i munnen så man fick sova. Gny gny gny....
Men vad fan... Går väl upp och gör lite välling då. Hasa hasa. Hälla, mäta, ruska, in i micron, skaka. Går in och ser att hon har tagit av sig blöjan och kissat massor utanför. Det var ju därför hon pep. Hon låg i en blöt, kall pöl av kiss. Ända upp till nacken.... Mitt hjärta gick sönder. Duscha bäbisen, värma den, kramas lite och mata med god välling. Sen fick hon sova vidare i vår säng.
Stirra i taket och skämmas för att jag var arg och less.

3 kommentarer:

Carola sa...

Även en mamma har rätt att vara trött och grinig,så länge man gör rätt i slutänden och ingen tar skada!

Anonym sa...

Gud vad jobbigt det låter. Välkommern till vuxenlivet...

Anonym sa...

Nä du... DU e ingen dålig mamma för d.Skapa en liten cheklista,på 2 saker!
Nr 1 känn alltid på blöjan först
Nr 2 känn på pannan,om d skulle vara pga feber t ex.
Men egentilgen behöver jag nog inte säga detta för du vet nog redan! Nog bara trött å som man faktiskt får vara
DU e ingen dålig mamma för d!