måndag 10 september 2007

Pappan och mamman

Jo, min mor har en gång vägt ca 125 kg. Mamma går före pappa upp för trappan. Mamma tappar fotfästet och börjar veva med armarna för att återfå balansen, och ropar:

-Hjälp!! *falla falla*

Pappa: *inser vad som håller på att hända*

Mamma: -UAAH!! Fånga mi....*välta vifta vifta vifta*

Pappa: *hoppar snabbt åt sidan för att rädda sig själv*

Mamma: *rulla rulla hasa välta kullerbytta kras tumla snurra hoppa rulla rulla rulla*

Pappa: *Phu, klarade mig...*

Mamma: **rulla rulla hasa välta kullerbytta kras tumla snurra hoppa rulla rulla rulla DUNS*

Pappa: -Vad gör du?

Mamma: *jävulskt missnöjd* Ahh. Åhh.. Aj aj aj.. Jag tror jag har brutit nåt!!

Pappa: -Inte undra på det som du håller på.

Mamma: -Fy fan!!! Varför hjälpte du mig inte? Jag höll ju på slå ihjäl mig!! Du bara hoppade undan mot väggen!!

Pappa: -Vad skulle du ha gjort om 125kg kom rullandes mot DIG???

1 kommentar:

Carola sa...

Men...ååååååååååååååååååååh