tisdag 11 september 2007

Ok. Ladda.

Frågan: Vad lyssnar en 18-åring på?
Har gig för 200 18-åringar i helgen. Vet dom vilka Blackeyed peas är? Gwen Stefani? Pink ?Madonna? Pussycat dolls vet dom i alla fall vilka de är. Det strippas hejvilt till Dont´cha här i Sundsvall på alla klubbar fortfarande.

Torsdag blir lurig. Packa, ha middag med mamma-gruppen, hoppa på natttåget till Piteå.
Typiskt att när vi äntligen ska ses och dricka vin och inte prata oändligt om baby-sim, baby-sång, babygympa, barnvagnsbio, fotavtryck i gips, hemmagjord barnmat, mm, så måste jag lämna så tidigt. Men att åka tåg med Jenny går före.

Ibland kan jag avundas de andra som har ett fokus på dagarna. Bäbisen. Visst, jag har själv valt att jobba samtidigt, men vissa dagar får man tankeställare. Det är alltid ett sånt jävla planerande när de är bäbisar. Det går betydligt mycket lättare med hon som är åtta. Hon kan ju förmedla själv vad hon vill.

Nä nu måste jag tvätta och platta löspälsen och stryka alla scenkläder, bränna ut nya skivor och sen ligga lite sked.

Sist men inte minst: JAG KÖPTE TVÅ PAR STÖVLAR FÖR TOTALT 149:- IDAG!!!!!
(med fransar och allt, massa klackar)

2 kommentarer:

Tinzu sa...

även fast jag inte är 18 mer så vet jag iaf att 18 åringar lyssnar då på alla dom artister du skrivit ned

Carola sa...

Håller klackarna att gå på också...för det priset blir man ju nervig?!?