tisdag 25 september 2007

Men nu..

Tänkte i mitt stilla sinne att det kanske vore bra om jag för en gång skull gjorde lite reklam för oss i TIGER. Sagt och gjort så skickade jag reklam till lite större företag i Sundsvall på deras mail och lade ut oss på Blocket och ringde några samtal till lite gamla kontakter bara för att visa att vi fortfarande finns.
BAAAHHHHRRRGGH! Det har ringt non stop! Hela dagen.Börjar nästan tro på Jenny, att det faktiskt fungerar med reklam. Tänk om man skulle lägga i en ännu högre växel? Mina teorier har fått sig en törn, men jag är ännu helt övertygad om att USA inte finns på riktigt. Alla som varit där har blivit mutade att åka till ett annat land och sen fått ett manus i sin hand om hur bra de har haft det i "USA", och ett löfte om en prick i himlen. Droppen var ändå då mitt ex, Jennys nuvarande, for till USA ett halvår för att "plugga". HMPF!! Ljuga sin flickvän mitt i nyllet. Klart att vi var tvungna att göra slut, förstår väl vem som helst......

Vi ska som sagt till Långsele på lördag och det ska bli kul, men det är lite svårt med språkförbristningarna bara.

Anna: -Hej, detta är Anna Söderström Rådström från showgruppen TIGER, vi ska spela hos er på lördag.

Ägaren: -Du vill boka bordet?

Anna: -Nej, sjunga, på lördag.

Ägaren: -Ja, dansa disco 21-01.Välkommen.

Anna: -Nej, inte dansa, sjunga, show från Sundsvall!!!

Ägaren: -Jaha... Inte prata med mig. Ring bror.

Anna: -Ok... Eh.. Du, jag lämnar mitt nr så kan väl han ringa mig?

Jag tycker att det är så modigt att flytta och våga starta eget i ett helt nytt land. Om jag var tvungen att flytta så skulle jag sitta hemma och glo och bita i mattkanten tills nån erbjöd mig en tolk och hjälpte mig hem. Heja restaurang Terrassen i Långsele!!!!!

1 kommentar:

Jenny. sa...

Hahaha :) Men jesus, I LOVE to say " I told you so" ! :) Bra jobbat! Nu får vi se om det här kommer att ta upp tid och rum eller vad fan som händer...Spännande tider dockan!