måndag 24 september 2007

Lite sen..

Jag bloggade inte alls mer den kvällen. Förlåt.

Nu har vi ännu en gång varit i Delsbo och regerat. Tiger. Nu är det bara att ladda inför fredag då vi ska spela på stadshusverandan/Trappen i Sundsvall. Start 20 och efter oss kommer Weeping Willows. Sen är det ännu okänt om vi ska till en nattklubb i Långsele på lördagen, annars blir det CIDER i stora lass hemma. Vi har ju båda barnen i helgen så det blir ingen utgång tror jag.
Jag känner att det lossnar mycket för mig nu. Det ringer folk och bokar Tiger var och varannan dag nu och jag har kommit till insikt med mycket hos mig själv också. Var på tiden.

Försöker komma på en dag i veckan som skulle passa bra som myskväll hemma hos vår familj eftersom jag är borta varje helg nu för tiden. Söndagar skulle vara bra för det är dagen innan mellan-Tigern åker hem och vi kan mysa innan vi skiljs åt och den andra veckan kan jag och mannen mysa själva innan alla barnen kommer. Egentligen tycker inte jag att det behövs någon speciell dag, man kan väl mysa mitt i vardagen, men vi är fler än jag i min familj som jag måste lyssna till och respektera.
Har ibland disskutioner med min man som är mer traditionsbunden än jag. Absolut inget fel med det, vi är bara olika. Men vi har inget Svensson-liv direkt och det kan tära. Min kvalitetstid med familjen är när alla är avslappnade på sitt sätt, inte hoptryckta på jul i en soffa för nu ska alla vara glada och äta mat man egentligen inte tycker om och kolla på en tecknad repris som alla sett, för det är TRADITION!!! (Det är inte min man som tycker så, fick in en äldre fru Söderström i allt.) Min jul vill jag fira med buller och bång, alla får äta den mat de tycker mest om och göra det man vill och lyssna på bra musik och umgås med folk man gillar. Inte nödvändigtvis familjen. Jag kanske är lite modern på det planet eftersom jag alltid jobbat när andra är lediga och varit ledig när andra jobbar.
Tillbaka till min man. Han lever inte efter mina tider och är alltså ledig när alla andra är lediga.
Får en känsla av att det är bra för barnen att vara med bara pappa på helgerna utan mig eftersom det annars lätt blir så att mamman ska vara stommen i familjen. Min lill-Tiger Tess 9 mån är som tur inte mammig och är lika gärna hos pappa eller en främling. Hoppas att det håller i sig och att hon kan vara trygg i sig själv även under andras uppsikt. Ska spela flera helger i Östersund i dec och då finns det kanske möjlighet att ta med familjen men det är lite bökigt när barnen ser att mamma är framför dom men dom förstår inte att jag jobbar och inte kan umgås. Luktar dessutom hårspray och glitterspray långa vägar och om de vill ha en kram får de gräva sig genom det tupperade håret, skotta sig förbi sminket och kanske hitta mig.

Nu längtar jag till helgen då vi ska spela med Riffos rigg igen. Det är så skönt att veta att det är bra ljud. Som en garanti.
Då kan man fokusera fullt ut på vad vi ska göra på scenen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej chefen!
Hittade hit först nu och inser att jag missat något. *Läser ikapp som en tok* Eftersom man nuföritden är så långt ifrån ditt liv som man kan komma (utan att vara helt väck) är det kul att i alla fall få en liten inblick i hur det går för dig (er). Och ännu roligare blir det när man får läsa att det går bra för hela tigerfamiljen! Sen att det är ett sjuhelsikes pussel med vem som ska ha tid till vad och vem och när och hur tror jag inte man kommer ifrån hur traditionsenligt eller modernt man än väljer att leva sitt liv...

Vi har förresten en lillebror på G! Om en månad dimper den ner, är det tänkt! =)

Sköt om dig, vännen, och se till att komma ner hit o spela för oss snart! Stooooooora kramar /T.

Anna Tiger sa...

Jag kommer nu!!! Hahahahaha! Kära vän! Fan vad kul att höra av dig!!! Hoppas att allt går bra med lille-bror. Massa Puss!!!